Koncepcja rozwoju

Koncepcja rozwoju w różnych obszarach:

I. Dydaktyka

  • Umożliwienie uczniom wszechstronnego rozwoju poprzez dostosowanie programów nauczania do możliwości i potrzeb uczniów, stosowanie różnorodnych metod i form pracy oraz prowadzenie szerokiej gamy zajęć pozalekcyjnych.
  • Stosowanie różnorodnych sposobów wspierania i motywowania uczniów.
  • Zwiększanie szans edukacyjnych uczniów przez indywidualizację procesu nauczania.
  • Badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów i podejmowanie działań przyczyniających się do poprawy wyników nauczania.
  • Analizowanie różnymi metodami wyników sprawdzianu. Formułowanie i wdrażanie otrzymanych wniosków.
  • Organizowanie i realizacja procesów edukacyjnych w oparciu o współpracę pomiędzy nauczycielami.
  • Propagowanie zdrowego stylu życia poprzez działania sportowe oraz realizację programów promujących zdrowie.
  • Zapoznawanie uczniów i rodziców z ważnymi dokumentami szkoły.
  • Wdrażanie do samorządności poprzez działania samorządu uczniowskiego.
  • Promowanie uczniów osiągających sukcesy w różnych dziedzinach nauki i sztuki.
  • Zintensyfikowanie działań dydaktycznych przy pomocy realizacji projektów edukacyjnych.


II. Wychowanie i opieka

  • Diagnoza sytuacji i potrzeb wychowawczych.
  • Organizacja i udzielanie pomocy pedagogicznej, psychologicznej i logopedycznej uczniom.
  • Realizowanie różnorodnych programów profilaktycznych.
  • Organizowanie ciekawych zajęć pozalekcyjnych, które służyłyby rozwijaniu zainteresowań i zdolności ucznia, przyczyniłyby się także do wszechstronnego rozwoju jego osobowości, zapewniałyby pożyteczne spędzanie wolnego czasu i właściwą opiekę.
  • Organizacja udziału dzieci w konkursach pozaszkolnych.
  • Realizacja działań wynikających z programu wychowawczego szkoły.
  • Realizowanie programu udzielania pierwszej pomocy wśród wszystkich uczniów szkoły, którzy od najmłodszych lat uczyliby się jak postępować w sytuacjach kryzysowych.
  • Udział w ogólnopolskich akcjach „Bezpieczna szkoła” i „Szkoła bez przemocy”.
  • Współpraca z instytucjami, stowarzyszeniami i organizacjami.
  • Współpraca z rodzicami w celu optymalizacji sprawowania opieki nad dziećmi.


III. Kadra pedagogiczna

  • Łączenie doświadczenia i wiedzy nauczycieli z dłuższym stażem, z pomysłowością i innowacyjnym podejściem do pracy młodej kadry.
  • Finansowe wspieranie nauczycieli podnoszących swoje kwalifikacje zawodowe.
  • Organizacja szkoleń na terenie placówki według zapotrzebowania zgłaszanego przez nauczycieli i uwzględniającego potrzeby uczniów.
  • Dbałość o pozytywną atmosferę pracy.
  • Nagradzanie działań nauczycieli.
  • Wspieranie powstawania i stwarzanie możliwości realizacji programów autorskich.
  • Realizacja wybranych projektów edukacyjnych wykorzystujących środki unijne.


IV. Promocja placówki i współpraca ze środowiskiem

  • Prowadzenie na terenie szkoły pedagogizacji rodziców.
  • Pisemne informowanie o sukcesach dzieci.
  • Wspólne zwiedzanie Inowrocławia i jego okolic.
  • Organizowanie stałego punktu pomocy dla rodziców lub opiekunów.
  • Promowanie osiągnięć naszych uczniów poza szkołą.
  • Organizowanie ciekawych imprez dla rodzin naszych uczniów.


V. Formy i sposoby ewaluacji

Niniejszy program zostanie poddany ewaluacji. Wnioski z ewaluacji zostaną wykorzystanie do wprowadzenia niezbędnych zmian w kolejnym roku szkolnym. W tym celu zastosowane będą następujące narzędzia:

  • Diagnoza sytuacji dydaktycznej ankieta dla wychowawcy i uczniów.
  • Ankiety ewaluacyjne zajęć pozalekcyjnych.
  • Opinie rodziców.
  • Analiza zmian stanu wyposażenia szkoły